Wyciąg z rejestru zmian - 25 mar 2021 (09:55)

Pobierz PDFPobierz PDFDrukujDrukuj

Deklaracja dostępności

 Serwis Gminny Zakład Usług Komunalnych w Nowej Wsi Lęborskiej został zaprojektowany, by umożliwić dostępność jak najszerszej grupie użytkowników, niezależnie od używanego oprogramowania, technologii, lub niepełnosprawności.

Zgodność ze standardami

Serwis Gminny Zakład Usług Komunalnych w Nowej Wsi Lęborskiej jest zgodny ze standardami W3C:

  • HTML 5
  • WCAG 2.1 (poziom AA) - dotyczy podstron utworzonych po 23 września 2020 r.

Zgodność z prawem polskim i międzynarodowym

Serwis Gminny Zakład Usług Komunalnych w Nowej Wsi Lęborskiej spełnia wymagania dostosowujące je do założeń USTAWY z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, a w szczególności wymagań dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Podstrony utworzone przed 23-09-2020 r. mogą nie spełniać wymagań dostosowujących do założeń USTAWY z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Kompatybilność

Serwis jest rozpoznawalny przez programy czytające dla osób niewidomych. Obsługa możliwa jest zarówno za pomocą klawiatury jak i myszki.

Wygląd

Serwis Gminny Zakład Usług Komunalnych w Nowej Wsi Lęborskiej posiada mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści osobom niedowidzącym:

  • serwis oparty jest na stylach CSS
  • zmiana kontrastu
  • zmiana wielkości czcionki

Nawigacja

Dla osób z trudnością ruchową serwis Gminnego Zakładu Usług Komunalnych w Nowej Wsi Lęborskiej posiada nawigację przy pomocy klawisza TAB Nawigacja za pomocą klawisza Tab .

Informacje szczegółowe dotyczące dostępności strony 

  • Tytuły stron – prawidłowo umieszczone w całym serwisie; każda strona posiada unikalny tytuł, utworzony w oparciu o jeden wzór.
  • Język stron serwisu określony w kodzie strony,
  • Konsekwentna nawigacja
  • Istnieje możliwość pominięcia bloków
  • Nagłówki zagnieżdżone w całym serwisie.
  • Listy prawidłowo użyte w całym serwisie.
  • Formularze prawidłowo opisane i zbudowane 
  • Linki graficzne wdrożone w serwisie dzięki zastosowaniu linków blokowych i ustawieniu pustych tekstów alternatywnych.
  • Spójna i logiczna nawigacja.
  • Ruch, animacje – żaden z elementów serwisu nie miga szybciej niż 3 razy na sekundę.
  • Zastosowanie kontrastu zgodnie z wymaganym standardem WCAG 2.0 na poziomie AA
  • Rozdzielenie struktury i wyglądu – strony są czytelne i dostępne po wyłączeniu obsługi CSS.
  • Brak błędów składniowych HTML.
  • Elementy graficzne posiadają zrozumiały tekst alternatywny. Możliwość ustawienia tekstu przez redaktora.
  • Strony dają możliwość stosowania nagłówków w poprawnej hierarchii.
  • Serwis nie zawiera tabel traktowanych jako element konstrukcji layoutu.
  • Wszystkie mechanizmy nawigacyjne „grupy odnośników” pokazane za pomocą list nieuporządkowanych.
  • Logiczna i intuicyjna kolejność nawigacji i czytania, określona za pomocą kolejności w kodzie HTML.
  • Logiczna, przewidywalna, przejrzysta i spójna architektura informacji 
  • Komunikaty i elementy nawigacyjne nie polegają jedynie na charakterystykach zmysłowych jak np.: lokalizacji wizualnej, kształtu, miejsca lub dźwięku.
  • Odnośniki znajdujące się w treściach artykułów wyróżniają się dodatkowym oznaczeniem w postaci podkreślenia.
  • Po wczytaniu strony dźwięk nie jest odtwarzany od razu.
  • Kontrast treści do tła wynosi co najmniej 4,5:1 w wersji kontrastowej .
  • Wersja kontrastowa ma taką samą zawartość i funkcjonalność jak wersja graficzna.
  • Prawidłowe wyświetlanie w systemowym trybie wysokiego kontrastu (system Microsoft Windows, przeglądarka Internet Explorer).
  • Kontrasty i typografia tekstów zaprojektowane pod kątem odpowiedniej czytelności.
  • Po powiększeniu rozmiaru czcionki do 150% serwis nie traci zawartości i funkcjonalności.
  • Jeśli prezentacja wizualna może być przedstawiona jedynie przy użyciu tekstu, treści nie są przedstawione jedynie za pomocą grafiki. Wyjątek stanowi tekst, który jest częścią logotypu lub nazwy własnej.
  • Wzmocniony i widoczny Fokus spełnia minimalne wymagania kontrastu.
  • Odnośniki, które są częścią nawigacji jak np. rozwinięcia artykułów („więcej”, „czytaj więcej”) są uzupełnione w sposób zrozumiały i jednoznacznie informowały, dokąd prowadzą lub jaką akcję wykonają.
  • Oprócz nawigacji standardowej zapewnione są co najmniej dwa sposoby wyszukania informacji: mapa strony i wyszukiwarka.
  • Główny język dokumentu zdefiniowany i adekwatny do wersji językowej. Narzędzie do edycji treści posiada możliwość zdefiniowania języka dla konkretnych treści zamieszczonych na podstronach (atrybut lang).
  • Pola formularzy opatrzone etykietami. Etykiety informują o błędach lub poprawności po ich wypełnieniu. W przypadku pojawienia się błędów system sugeruje rozwiązanie.
  • Całkowita zgodność serwisu ze standardami HTML i CSS - szablony oraz kod generowany z edytora treści, w którym pracuje redaktor).
  • Możliwość wystąpienia technologii wymienionych w dokumentach WCAG 2.0 jako wspierające dostępność (np.: Java Script, PDF, ARIA).
  • Zastosowanie wytycznych odnośnie strony kontrastowej na potrzeby osób niepełnosprawnych (np. czarne tło, żółte i białe litery).
  • Teksty w alternatywnej wersji kolorystycznej posiadają prawidłowy kontrast
  • Odnośniki są zachowane w wersji kontrastowej
  • Dobrze widoczny przycisk przełączenia na wersję kontrastową.
  • Dobrze widoczny przycisk powrotu do pierwotnej kolorystyki w wersji kontrastowej.
  • Możliwość powiększania czcionki:
    • Przycisk powiększenia zmienia tekst artykułu oraz wielkość tekstu nawigacji i innych bloków treści strony
    • Powiększenie działające na wszystkich podstronach
    • Widoczne przyciski powiększenia
    • Przyciski powiększenia dostępne z poziomu klawiatury.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Przemysław Jelonek.
  • E-mail: przemyslaw.jelonek@nwl.pl
  • Telefon: 59 8 612 264

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Dyrektor Gminnego Zakładu Usług Komunalnych w Nowej Wsi Lęborskiej
  • Adres: ul. Młynarska 10, 84 -351 Nowa Wieś Lęborska
  • E-mail: gzuknwl@nwl.pl
  • Telefon: 59 8 612 264

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

  1. DOJŚCIE DO SIEDZIBY
    Budynek dostępny dla interesantów to część administracyjno- biurowa. Adres : Nowa Wieś Lęborska, ul. Młynarska 10 . W obiekcie znajdują się pomieszczenia biurowe użytkowane przez Gminny Zakład Usług Komunalnych oraz Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej. Dojście i dojazd do budynku, dogodne po przez plac manewrowy, ciągiem pieszo jezdnym.
  2. DOSTĘPNOŚC WEJŚCIA , KORYTARZY, SCHODÓW, WIND I POMIESZCZEŃ BIUROWYCH
    Do budynku prowadzi jedno wejście z dogodnym utwardzonym chodnikiem przystosowanym również dla wózków inwalidzkich z możliwością wjazdu do wnętrza budynku na parterze. Wejście nie jest zabezpieczone bramkami. Wszystkie pomieszczenia biurowe znajdują się na pierwszym piętrze. Na piętro można przejść klatką schodową . W budynku brak windy. Brak windy jest istotnym utrudnieniem dla osób z dysfunkcją narządu ruchu. Dla osób z dysfunkcją ruchu, przy wejściu zamontowano domofon i dzwonek w celu umożliwienia kontaktu z pracownikami GZUK-u i GOPS-u. Komunikacja korytarzami do pomieszczeń biurowych jest ogólnie dostępna, drogi ewakuacyjne oznakowane, korytarze wyposażone w sprzęt p.poż. , pokoje biurowe ponumerowane i opisane w zakresie informującym o zakresie załatwianych spraw. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób słabowidzących.
  3. DOSTĘPNOŚĆ TOALETY
    Na piętrze znajdują się trzy toalety, dla pracowników GZUK-u, GOPS-u i toaleta ogólnodostępna dla interesantów. Toalety nie są dostosowane dla osób niepełnosprawnych.
  4. DOSTĘPNOŚĆ PARKINGU
    Przed budynkiem znajduje się plac manewrowy na którym są miejsca parkingowe. Niedogodnością jest brak wyznaczonych stanowisk do parkowania w tym miejsc dla niepełno sprawnych oraz wydzielenia ciągu pieszego . Plac przed budynkiem jest obecnie modernizowany, planuje się usunąć dostrzeżone niedogodności w ramach prowadzonej modernizacji.
  5. INFORMACJA O WSTĘPIE DO OBIEKTU Z PSEM ASYSTENTEM
    Brak informacji o możliwości wstępu z psem asystentem.
  6. INFORMACJA W SPRAWIE TŁUMACZA JĘZYKA MIGOWEGO I OBSŁUGI SŁABOSŁYSZĄCYCH
    Brak możliwości z skorzystania z tłumacza języka migowego i możliwości obsługi słabosłyszących.
  7. POMOC W POKONYWANIU BARIER
    W przypadku niemożliwości dotarcia interesanta do właściwej komórki w Zakładzie, istnieje możliwość zejścia pracownika merytorycznego na parter i obsługi interesanta w dogodny dla niego sposób.
NazwaData
Wniosek o zapewnienie dostępności2022-04-05

Data publikacji: 25.03.2021 (09:55)Data aktualizacji: 25.03.2021 (09:55)
Osoba publikująca: Anetta WołosiukOsoba modyfikująca: Redaktor
Autor: Redaktorliczba wejść: 178
08 mar 2024 (13:33)Monika Kolano»Deklaracja dostępności
24 mar 2022 (14:31)Przemysław Jelonek»Deklaracja dostępności
25 mar 2021 (09:55)Anetta Wołosiuk»Deklaracja dostępności
25 mar 2021 (09:55)Anetta Wołosiuk»Deklaracja dostępności

Przejdź do góry strony