GKiZP 341.5.2020
Nowa Wieś Lęborska 06.10.2020r.
Oznaczenie sprawy: GKiZP 341.5.2020
do Wykonawców
dotyczy: „Wykonanie nawierzchni asfaltowych na drogach gminnych na terenie Gminy Nowa Wieś Lęborska w 2020r.”
Gminny Zakład Usług Komunalnych w Nowej Wsi Lęborskiej zgodnie z art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. „Prawo zamówień publicznych” informuje, iż do Zamawiającego wpłynęły zapytania dotyczące Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia o następującej treści:
* W związku z tym, że podstawy wykluczenia określone przez Zamawiającego w SIWZ dla podwykonawców i wykonawców powinny być takie same, proszę o ujednolicenie zapisów Rozdziału VI, gdzie nie przewiduje się fakultatywnych przesłanek wykluczenia w stosunku do
wykonawców, natomiast w Rozdziale V /warunki udziału/ znalazł się zapis dotyczący podwykonawców (wykluczenie z z art. 24 ust 5 pkt 1 i
8) o treści: „_Jeżeli Wykonawca powierzy wykonanie części zamówienia podwykonawcom, wówczas Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę
części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców wypełniając załącznik nr 6-wykaz części zamówienia, które zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz zamieszcza oświadczenie, że
podwykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania(art. 24 ust 1 pkt 12÷23 ustawy Pzp oraz art. 24 ust. 5 pkt. 1 i 8)" .
Ponadto, w związku z powyższym, zmienić / ujednolicić/ należałoby Rozdział VII w związku z Rozdziałem VI SIWZ, w zakresie treści
oświadczenia składanego wraz z ofertą „Oświadczenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania(art. 24 ust 1 pkt 12÷23 ustawy Pzp oraz art. 24 ust. 5 pkt. 1 i 8)"
Załącznik nr do SIWZ również jest niespójne z treścią SIWZ, ponieważ zawiera oświadczenie o treści z art 24 ust pkt 1 (bez pkt 8): Oświadczam, że nie podlegam wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1ustawy Pzp,
Ogłoszenie o zamówieniu nie przewiduje h=fakultatywnych przesłanek wykluczenia: w pkt III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Nie
W odpowiedzi Zamawiający informuje:
Zamawiający nie przewiduje fakultatywnych przesłanek wykluczenia na podstawie art. 24. ust. 5 ustawy Pzp. Odpowiednie modyfikacje/ujednolicenia zostały wprowadzone do zapisów SIWZ.
* Czy wykaz osób i wykaz sprzętu składamy wraz z ofertą w terminie składania ofert, czy dopiero dokumenty te składa wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona (na wezwanie zamawiającego) ?
W odpowiedzi Zamawiający informuje:
Zamawiający informuje, że wykazy w celu potwierdzenia opisanego przez Zamawiającego warunku posiadania przez Wykonawcę zdolności technicznej lub zawodowej zgodnie z zapisami Rozdziału VII. II. stanowiące załącznik nr 3 i 4 zostaną złożone przez Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona na wezwanie Zamawiającego.
* Uprzejmie proszę o udostępnienie formularza oferty i załączników w wersji edytowalnej, ponieważ ułatwi nam to przygotowanie oferty.
W odpowiedzi Zamawiający informuje:
Zamawiający informuje, że zamieści treść SIWZ wraz z załącznikami w wersji edytowalnej.
* W związku z ogłoszoną w środę 11 marca 2020 przez Światową Organizację Zdrowia pandemią choroby COVID-19 nastąpiło wejście w
życie regulacji prawnych wprowadzających szczególne środki na czas pandemii, tj. Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 20 marca 2020 r. w
sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej stanu epidemii (Dz. U. 2020 poz. 491), zmienionego następnie Rozporządzeniem Ministra
Zdrowia z dnia 24 marca 2020 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej stanu epidemii (Dz. U.
2020 poz. 522) oraz Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 25 marca 2020 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie ogłoszenia na obszarze
Rzeczpospolitej Polskiej stanu epidemii (Dz. U. 2020 poz. 531) w związku z pandemią wirusa COVID-19. Ponadto dniu 25 marca 2020 r.
weszły w życie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie:
- szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem,
przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19,
- zmieniające rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem,
przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, które zawiesza funkcjonowanie placówek oświatowych w okresie do 10 kwietnia 2020 r. z możliwością jego przedłużenia.
Jednocześnie stały wzrost przypadków zachorowań na COVID-19 wprowadza konieczność stałego monitorowania i dostosowywania się do środków zapobiegawczych wprowadzanych przez Rząd Rzeczypospolitej Polskiej, co w najbliższym czasie może mieć bezpośredni wpływ na
funkcjonowanie przedsiębiorstw, w tym naszej spółki. W związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 na terenach zagrożonych
mogą zostać zastosowane takie działania jak: blokady komunikacyjne i ograniczenia transportu, zamykanie całych miast, stref gospodarczych
czy zakładów przemysłowych. Nie można wykluczyć, że podobne działania będą miały miejsce na terytorium Polski. To z kolei może
wpłynąć negatywnie na współpracę z podwykonawcami, dostawcami, projektantami itp. Wykonawca wskazuje, że powyższa sytuacja w dalszej
perspektywie - której ramy czasowe na dzień składania oferty pozostają nieznane - może spowodować istotne problemy z wykonaniem
umowy oraz jej ewentualnych terminów pośrednich w terminach określonych umownie. W związku z powyższym Wykonawca zapytuje, czy Zamawiający przewiduje możliwość wydłużenia czasu na ukończenie wykonania umowy, jak również wydłużenie czasu na wykonanie terminów
pośrednich w przypadku wykazania przez Wykonawcę przeszkód w realizacji Umowy związanych z pandemią COVID-19? Jakich dowodów
będzie oczekiwał Zamawiający w celu wykazania powyższych okoliczności?
W odpowiedzi Zamawiający informuje:
Zamawiający informuje, że w przypadku wykazania przez Wykonawcę przeszkód w realizacji umowy zwiazanych z pandemią COVID-19 zastosowanie znajdzie przepis art. 15r. ustawy z dnia 2 marca 2020 r.o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. rok 2020, poz. 374).
* W związku z ogłoszoną w środę 11 marca 2020 przez Światową Organizację Zdrowia pandemią choroby COVID-19 nastąpiło wejście w
życie regulacji prawnych wprowadzających szczególne środki na czas pandemii, tj. Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 20 marca 2020 r. w
sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej stanu epidemii (Dz. U. 2020 poz. 491), zmienionego następnie Rozporządzeniem Ministra
Zdrowia z dnia 24 marca 2020 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej stanu epidemii (Dz. U.
2020 poz. 522) oraz Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 25 marca 2020 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie ogłoszenia na obszarze
Rzeczpospolitej Polskiej stanu epidemii (Dz. U. 2020 poz. 531) w związku z pandemią wirusa COVID-19. Ponadto dniu 25 marca 2020 r.
weszły w życie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie:
- szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem,
przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19,
- zmieniające rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem,
przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, które zawiesza funkcjonowanie placówek oświatowych w okresie do 10 kwietnia 2020 r. z możliwością jego przedłużenia.
Jednocześnie stały wzrost przypadków zachorowań na COVID-19 wprowadza konieczność stałego monitorowania i dostosowywania się do
środków zapobiegawczych wprowadzanych przez Rząd Rzeczypospolitej Polskiej, co w najbliższym czasie może mieć bezpośredni wpływ na
funkcjonowanie przedsiębiorstw, w tym naszej Spółki. W związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 na terenach zagrożonych mogą zostać zastosowane takie działania jak: blokady komunikacyjne i ograniczenia transportu, zamykanie całych miast, stref gospodarczych
czy zakładów przemysłowych. Nie można wykluczyć, że podobne działania będą miały miejsce na terytorium Polski. To z kolei może
wpłynąć negatywnie na współpracę z podwykonawcami, dostawcami, projektantami itp., a także wzrost cen produktów, usług i kosztów
siły roboczej, którego rozmiarów nie sposób przewidzieć w momencie składania oferty. Wykonawca wskazuje, że powyższa sytuacja w dalszej
perspektywie może spowodować istotne i nadzwyczajny wzrost kosztów wykonania umowy, co może narazić Wykonawcę na istotne straty. W
związku z powyższym Wykonawca zapytuje, czy Zamawiający przewiduje możliwość podwyższenia wynagrodzenia z tytułu wykonania Umowy i w
jakim zakresie w przypadku wykazania przez Wykonawcę istotnego wzrostu kosztów realizacji Umowy związanych z pandemią COVID-19? Jakich dowodów będzie oczekiwał Zamawiający w celu wykazania powyższych okoliczności?
W odpowiedzi Zamawiający informuje:
Zamawiający nie przewiduje możliwości podwyższenia wynagrodzenia z tytułu wykonania umowy.
Udzielone wyjaśnienia stanowią integralną część Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, są wiążące dla wszystkich Wykonawców, zostały opublikowane zgodnie z art. 38 ust 2 uPzp na stronie Zamawiającego http://nwl.zakladkomunalny.com/bip/
Ponadto Zamawiający zgodnie z art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. „Prawo zamówień publicznych” informuje, iż do Specyfikacji Istotnych Warunków zamówienia wprowadza się zmiany o następującej treści:
W SIWZ jest:
„Oświadczenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania (art. 24 ust 1 pkt 12÷23 ustawy Pzp oraz art. 24 ust. 5 pkt. 1 i 8) oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu (art. 22 ust. 1b pkt 1-3 uPzp) - (wg załącznika nr 2 do siwz)…”
Zmienia się zapis SIWZ na następujący:
Oświadczenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania (art. 24 ust 1 pkt 12÷23 ustawy Pzp) oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu (art. 22 ust. 1b pkt 1-3 uPzp) - (wg załącznika nr 2 do siwz)…”
W SIWZ jest:
„Jeżeli wykonawca nie złoży oświadczenia, o którym mowa w Rozdziale VII pkt.1. SIWZ czyli Oświadczenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania (art. 24 ust 1 pkt 12÷23 ustawy Pzp oraz art. 24 ust. 5 pkt. 1 i 8) oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu…”
Zmienia się zapis SIWZ na następujący:
„Jeżeli wykonawca nie złoży oświadczenia, o którym mowa w Rozdziale VII pkt.1. SIWZ czyli Oświadczenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania (art. 24 ust 1 pkt 12÷23 ustawy Pzp) oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu…”
W SIWZ jest:
„Jeżeli Wykonawca powierzy wykonanie części zamówienia podwykonawcom, wówczas Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców wypełniając załącznik nr 6 – wykaz części zamówienia, które zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz zamieszcza oświadczenie, że podwykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania (art. 24 ust 1 pkt 12÷23 ustawy Pzp oraz art. 24 ust. 5 pkt. 1 i 8)”.
Zmienia się zapis SIWZ na następujący:
„Jeżeli Wykonawca powierzy wykonanie części zamówienia podwykonawcom, wówczas Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców wypełniając załącznik nr 6 – wykaz części zamówienia, które zamierza powierzyć podwykonawcom, oraz zamieszcza oświadczenie, że podwykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania (art. 24 ust 1 pkt 12÷23 ustawy Pzp)”.
W załączniku jest:
1.Oświadczenie dotycząca wykonawcy (wypełnić właściwy punkt/skreślić niewłaściwy):
Zmienia się zapis na następujący:
1.Oświadczenie dotycząca wykonawcy (wypełnić właściwy punkt/skreślić niewłaściwy):
Z uwagi na ww. zmiany treści SIWZ Zamawiający udostępnia treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w wersji edytowalnej.
Dyrektor
Gminnego Zakładu Usług Komunalnych
w Nowej Wsi Lęborskiej
/-/
Jarosław Tadeja