Wyciąg z rejestru zmian - 06 wrz 2024 (12:57)

Pobierz PDFPobierz PDFDrukujDrukuj

Struktura organizacyjna

Data ogłoszenia: 2018-02-13

ZARZĄDZENIE

Nr 04/2024

Dyrektora Gminnego Zakładu Usług Komunalnych
w Nowej Wsi Lęborskiej

z dnia 06 sierpnia 2024r.

w sprawie: ustalenia struktury organizacyjnej Gminnego Zakładu Usług Komunalnych w Nowej Wsi Lęborskiej

Na podstawie §6 pkt 5 załącznika do uchwały nr X/110/11 Rady Gminy Nowa Wieś Lęborska w sprawie statutu jednostki budżetowej

zarządza się, co następuje:

§ 1

Wprowadza się strukturę organizacyjną Gminnego Zakładu Usług Komunalnych uwzględniającą obsadę etatową oraz zakres zadań dla poszczególnych stanowisk pracy.

§ 2

Traci moc Zarządzenie nr 3/2021 Dyrektora Gminnego Zakładu Usług Komunalnych w Nowej Wsi Lęborskiej z dnia 17.03.2021 roku w sprawie ustalenia struktury organizacyjnej Gminnego Zakładu Usług Komunalnych w Nowej Wsi Lęborskiej.

 

§ 3

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2024 roku.

 

 

 


STRUKTURA ORGANIZACYJNA
GMINNEGO ZAKŁADU USŁUG KOMUNALNYCH
W NOWEJ WSI LĘBORSKIEJ

 

Gminny Zakład Usług Komunalnych został powołany uchwałą nr VII/35/94 Rady Gminy w Nowej Wsi Lęborskiej z dnia 30 grudnia 1994 roku w sprawie powołania jednostki budżetowej. Statut jednostki został przyjęty uchwałą nr X/110/11 Rady Gminy Nowa Wieś Lęborska z dnia 20 czerwca 2011 roku w sprawie statutu jednostki budżetowej.

GZUK podporządkowany jest Radzie Gminy, a bezpośredni nadzór nad działalnością Zakładu sprawuje Wójt Gminy.

Zakres działania i zadania zakładu określa Statut Gminnego Zakładu Usług Komunalnych.

W celu prawidłowej realizacji zadań oraz prawidłowego funkcjonowania zakładu tworzy się następującą strukturę organizacyjną o charakterze funkcjonalnym:

 

  1. DYREKTOR GMINNEGO ZAKŁADU USŁUG KOMUNALNYCH - 1 ETAT

Dyrektor organizuje pracę całego zakładu, działa jednoosobowo i wobec zatrudnionych przez siebie pracowników pełni rolę kierownika zakładu pracy w rozumieniu prawa pracy. Dyrektor reprezentuje Zakład na zewnątrz i w jego imieniu składa oświadczenia woli w zakresie zarządu powierzonym mieniem. Wszystkie decyzje rodzące skutki finansowe dla zachowania ważności wymagają kontrasygnaty Głównego Księgowego.

Dyrektor kieruje działalnością oraz zapewnia prawidłowe funkcjonowanie Zakładu.

 

Dyrektor przy znakowaniu spraw używa symbolu "DG"

 

 

  1. GŁÓWNA KSIĘGOWA - 1 ETAT

Podlega bezpośrednio Dyrektorowi Zakładu.

Organizacyjnie Głównej Księgowej podlegają:

      - pracownik ds. kadr i płac - w zakresie płac,

      - pracownik ds. obsługi kasy,

      - pracownicy ds. wymiaru opłat za wodę i ścieki,

      - pracownik ds. obsługi sekretariatu i księgowości,

Do zadań Głównej Księgowej należy w szczególności:

  1.  prowadzenie rachunkowości Zakładu,

  2.  wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,

  3.  dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,

  4.  dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,

  5.  sporządzanie projektu budżetu i planów finansowych,

  6. monitorowanie rozrachunków w zakresie należności i zobowiązań Zakładu pod kątem terminowej ich realizacji,

  7.  monitorowanie rozliczeń z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych i Urzędem Skarbowym,

  8. sporządzanie sprawozdań budżetowych, finansowych i GUS,

  9. w określonych przepisami terminach przeprowadzanie inwentaryzacji składników majątkowych,

10. ustalanie niezbędnych przychodów do opracowania taryfy za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków,

11.  przygotowywanie projektów przepisów wewnętrznych, wydawanych przez dyrektora dotyczące prowadzenia rachunkowości w szczególności: zakładowego planu kont, obiegu dokumentów, zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji.

 

Główna Księgowa przy znakowaniu spraw używa symbolu "KS"

 

  1. KIEROWNIK ROBÓT - 1 ETAT

Bezpośrednio podlega Dyrektorowi Zakładu. Organizuje i koordynuje wszystkie roboty budowlane i drogowe realizowane w ramach zadań statutowych, w tym roboty zlecane przez Urząd Gminy oraz jednostki organizacyjne Gminy Nowa Wieś Lęborska.

Współpracuje z Kierownikiem ds. eksploatacji urządzeń wodno-kan.

Kierownikowi Robót podlegają:

-     pracownik ds. zamówień publicznych, drogowych i komunalnych (w zakresie zamówień publicznych podlega Dyrektorowi Zakładu),

-     magazynier/pomoc administracyjna,

  • kierowcy
  • pracownicy produkcyjni.
  • pracownicy zatrudnieni w ramach robót publicznych i interwencyjnych,
  • osoby skazane i skierowane przez Sąd do wykonywania nieodpłatnej, kontrolowanej pracy na cele społeczne.

Kierownik Robót ma obowiązek zapewnienia bezpieczeństwa i higieny pracy podczas prowadzenia robót budowlanych. Ponosi odpowiedzialność za właściwą jakość wykonywanych prac oraz za celową i racjonalną gospodarkę materiałową.

Kontroluje prawidłową eksploatację sprzętu i narzędzi.

Przygotowuje projekty umów na dostawy, usługi i roboty budowlane.

Wykonuje obowiązki zarządcy dróg gminnych, w szczególności:

  1. utrzymania, zarządzania i oznakowywania dróg,
  2. uczestniczy przy opracowywaniu projektów planów rozwoju sieci drogowej,
  3. planuje zadania rzeczowe i wydatki niezbędne do opracowania projektu planów finansowania, utrzymania i ochrony dróg oraz obiektów mostowych,
  4. utrzymuje nawierzchnię chodników, obiektów inżynieryjnych, urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogą,
  5. prowadzi ewidencję dróg i drogowych obiektów mostowych,
  6. przeprowadza okresowe kontrole stanu dróg i obiektów mostowych,
  7. przeciwdziała niszczeniu dróg przez ich użytkowników, wprowadza ograniczenia lub zamyka drogi i drogowe obiekty mostowe dla ruchu oraz wyznacza objazdy, gdy    występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia,
  8.  odpowiada za utrzymanie i odśnieżanie dróg i chodników w okresie zimy,
  9.  organizuje i nadzoruje roboty remontowe i inwestycyjne na drogach wewnętrznyc i gminnych,        
  10. ściśle współpracuje z urzędem gminy, zarządcami dróg i innymi instytucjami.

Pracownik organizuje i bezpośrednio nadzoruje roboty wykonywane w ramach zadań statutowych, w tym roboty zlecone przez Urząd Gminy oraz jednostki organizacyjne Gminy Nowa Wieś Lęborska.

W zakresie obejmującym drogi gminne, dotyczy to w szczególności:

  • budowa dróg i obiektów drogowych,
  • bieżąca naprawa oraz utrzymanie dróg i obiektów drogowych,
  • zarządzanie organizacją ruchu drogowego,
  • zimowe utrzymanie dróg,
  • utrzymanie chodników i rowów przydrożnych.

W zakresie nadzoru nad wyznaczonym pracownikiem zapewnia elektroniczną realizację obowiązków rejestrowych, ewidencyjnych i sprawozdawczych w systemie BDO w obszarze działalności budowlanej i drogowej.

 Do obowiązków Kierownika Robót należy ponadto:

  1. Ścisła współpraca i koordynacja działań z kierownikiem ds. eksploatacji urządzeń wod.-kan. dla racjonalnego wykorzystania posiadanych zasobów materiałowych i sprzętowych oraz kapitału ludzkiego.
  2. Współpraca z odpowiednimi pracownikami w zakresie analizy i opiniowania dokumentacji technicznej dotyczącej bieżącego utrzymania, projektów do realizacji oraz projektów do uzgodnienia.

 

Pracownik przy znakowaniu spraw używa symbolu "GB"

 

 

  1. KIEROWNIK D/S EKSPLOATACJI URZĄDZEŃ WODNO-KANALIZACYJNYCH - 1 ETAT

Bezpośrednio podlega Dyrektorowi Zakładu.

  1. Nadzoruje i kieruje utrzymaniem i eksploatacją urządzeń wodno-kanalizacyjnych zgodnie z ustawą o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków oraz innymi przepisami szczegółowymi. W tym zakresie ściśle współpracuje i uzgadnia plan działań z kierownikiem robót, w celu racjonalnego wykorzystania posiadanych zasobów.
  2. Organizuje i nadzoruje pracę podległych pracowników ds. komunalnych i zamówień publicznych.
  3. Współpracuje z pracownikami ds. wymiaru opłat oraz rozliczeń za wodę i ścieki.
  4. Organizuje i nadzoruje roboty remontowe i inwestycje prowadzone na zarządzanych urządzeniach, w tym sieciach wodno-kan.
  5. Zarządza technicznym utrzymaniem obiektów użytkowanych przez GZUK.
  6. Przygotowuje projekty umów na dostawy, usługi i roboty wod. – kan,
  7. W zakresie nadzoru nad wyznaczonym pracownikiem zapewnia elektroniczną realizację obowiązków rejestrowych, ewidencyjnych i sprawozdawczych w systemie BDO.

Organizacyjnie Kierownikowi ds. Eksploatacji Urządzeń Wodno-Kanalizacyjnych podlegają:

  • pracownicy ds. komunalnych,
  • konserwatorzy hydroforni, oczyszczalni i sieci wodno-kan.
  • sprzątaczka

Pracownik przy znakowaniu spraw używa symbolu "GK"

 

 

  1. PRACOWNIK D/S KADR i PŁAC – 1 ETAT

W zakresie kadr bezpośrednio podlega Dyrektorowi Zakładu, w pozostałym zakresie podlega Głównej Księgowej.

1.   Współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy w zakresie zatrudniania pracowników na prace interwencyjne, publiczne i staże pracy,

2.   Prowadzi sprawy osobowe i akta pracownicze oraz sprawozdawczość w zakresie spraw osobowych,

3.   Zgłasza i wyrejestrowuje pracowników w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych,

4.   Nalicza wynagrodzenia dla pracowników oraz inne należności wynikające ze stosunku pracy.

5.   Sporządza dokumenty rozliczeniowe z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych i Urzędem Skarbowym,

6.   Realizuje zadania wynikające z podziału funduszu świadczeń socjalnych,

7.   Sporządza projekt planu fundusz płac zgodnie ze strukturą zatrudnienia,

8.   Przygotowuje projekty regulaminów i zarządzeń w zakresie spraw kadrowych i konsultuje je z Radcą Prawnym,

9.   Pełni funkcję koordynatora kontroli zarządczej,

10. Współpracuje z koordynatorem w zakresie ochrony danych osobowych zgodnie z Polityką Bezpieczeństwa Ochrony Danych Osobowych.

 

 

Pracownik przy znakowaniu spraw używa symbolu "KK"

 

 

 

 

  1. PRACOWNIK D/S WYMIARU OPŁAT ORAZ ROZLICZEŃ ZA WODĘ I ŚCIEKI - 3 ETATY

Bezpośrednio podlega Głównej Księgowej.

  1. Sporządza i aktualizuje umowy na dostawę wody i odprowadzania ścieków. Wystawia faktury za zużytą wodę i odprowadzone ścieki na podstawie odczytów wodomierza i arkuszy kalkulacyjnych oraz na podstawie wniosków na bezumowny zakup wody na cele budowlane i rolnicze.
  2. Rejestruje wodomierze w systemach do wystawiania faktur oraz do odczytów radiowych. Sporządza i aktualizuje listy do odczytów wodomierzy.
  3. Przekazuje dane ekonomiczne niezbędne do opracowania taryfy za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzenie ścieków.
  4.  Przekazuje informacje dla Wód Polskich, GUS oraz innych instytucji, niezbędne do sporządzenia sprawozdań.
  5.  Zapewnia elektroniczną realizację obowiązków rejestrowych, ewidencyjnych i sprawozdawczych w zakresie działalności GZUK w tym BDO (jedna osoba).
  6. Prowadzi obowiązującą dokumentację w zakresie wymiaru opłat za wodę i ścieki. Wystawia upomnienia dla zalegających w opłatach za wodę i ścieki oraz kieruje tytuły do egzekucji. Prowadzi windykację należności pieniężnych, których termin wymagalności już upłynął. Dokonuje rozliczeń usługobiorców z tytułu, wpłat, nadpłat i zaległości za zużytą wodę i odprowadzone ścieki.
  7. Prowadzi ewidencję podań i odwołań w sprawie wymiaru opłat za wodę i ścieki. Sporządza i przekazuje dane niezbędne do sporządzania sprawozdań budżetowych.

 

Pracownik przy znakowaniu spraw używa symbolu "WŚ"

 

 

  1. PRACOWNIK D/S KOMUNALNYCH - 2 ETATY

Bezpośrednio podlega Kierownikowi d/s Eksploatacji Urządzeń Wodno-Kanalizacyjnych.

W szczególności realizuje zadania:

 

  1. Współpracuje z pracownikiem ds. zamówień publicznych, drogowych i komunalnych. Analizuje wnioski i przygotowuje warunki techniczne na przyłączenie nieruchomości do sieci wodociągowej i kanalizacyjnej. Dokonuje odbiorów wykonanych przyłączy. Na bieżąco monitoruje stan infrastruktury wodociągowo-kanalizacyjnej oraz jakość wody i ścieków. W tym zakresie współpracuje z Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym i innymi powołanymi instytucjami włącznie z obowiązującą sprawozdawczością.
  2. Sporządza i przekazuje do PGW Wody Polskie informacje, oświadczenia i sprawozdania w zakresie opłat za usługi wodne zgodnie z ustawą Prawo Wodne i wydanymi do ustawy Rozporządzeniami,
  3. Sporządza i przekazuje do Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska wyniki pomiarów ilości pobranych wód podziemnych oraz ilości i jakości ścieków wprowadzanych do wód lub do ziemi na podstawie pozwoleń wodnoprawnych,
  4. Przestrzega i realizuje na bieżąco zalecenia wynikające z obowiązujących pozwoleń wodnoprawnych, m.in. dotyczące ewidencji ilości wydobytej wody z poszczególnych ujęć wód podziemnych z ustaloną częstotliwością oraz ewidencji odprowadzanych ścieków pochodzących z oczyszczalni ścieków oraz badania jakości wody surowej.
  5. Opracowuje i uzgadnia z PPSSE w Lęborku coroczny harmonogram poboru próbek wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi na terenie obsługiwanym przez GZUK
  6. Realizuje obowiązki sprawozdawcze zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków w zakresie realizowanym przez Zakład,
  7. Sporządza sprawozdania do GUS w zakresie gospodarki wodno-kan.
  8. Obsługuje system BDO. Zapewnienia elektroniczną realizację obowiązków rejestrowych, ewidencyjnych i sprawozdawczych w zakresie działalności wod-kan,
  9. Zleca pobór badań wody, ścieków oraz wód popłucznych,
  10. Opracowuje karty urządzeń wodnych.

Pracownik przy znakowaniu spraw używa symbolu "GWŚ"

 

 

  1. PRACOWNIK D/S ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH, DROGOWYCH I KOMUNALNYCH - 1 ETAT

W zakresie zamówień publicznych bezpośrednio podlega Dyrektorowi Zakładu, w pozostałym zakresie podlega Kierownikowi Robót.

1.   Prowadzi postępowania w sprawie zamówień publicznych. Przygotowuje i bierze udział w komisjach przetargowych w sprawie udzielenia zamówień publicznych na usługi, dostawy i roboty.

2.   Współpracuje z Kierownikiem ds. wodno-kan i pracownikiem ds.komunalnych.

3.   Odpowiedzialny jest za prawidłowe, bieżące i rzetelne prowadzenie obowiązującej dokumentacji.

4.   Realizuje obowiązki sprawozdawcze

 5.   Zapewnia elektroniczną realizację obowiązków rejestrowych, ewidencyjnych i sprawozdawczych w systemie BDO w wyznaczonym zakresie.

 

 Pracownik przy znakowaniu spraw używa symbolu "GZP"

 

 

 

 

  1. PRACOWNIK D/S. OBSŁUGI SEKRETARIATU I KSIĘGOWOŚCI- 1 ETAT

Bezpośrednio podlega Dyrektorowi natomiast w sprawach księgowych Głównej Księgowej.

1.   Prowadzi sekretariat Zakładu,

2.   Prowadzi rejestr skarg i wniosków.

3.   Wystawia noty księgowe,

4.   Sporządza wyceny prac budowlanych,

5.   Sporządza przelewy dla kontrahentów,

6.   Sporządza zestawienia z kwitów magazynowych, 

7.   Prowadzi ewidencję środków trwałych oraz pozostałych środków trwałych,

8.    Rozlicza inwentaryzację

9.   Prowadzi skrzynkę e-mail oraz skrzynkę podawczą Zakładu oraz skrzynkę podawczą     ePUAP.

 

Pracownik przy znakowaniu spraw używa symbolu "OB"

 

 

  1. STANOWISKO D/S OBSŁUGI KASY – 1/2 ETATU

 

Przyjmuje opłaty za wodę i ścieki od ludności i odprowadza je na rachunek bankowy. Dokonuje wypłat gotówkowych na podstawie zatwierdzonych do wypłaty dokumentów. Pobiera gotówkę z banku celem uzupełnienia pogotowia kasowego. Sporządza raporty kasowe dotyczące operacji kasowych. Ponosi materialną odpowiedzialność za stan gotówki w kasie.

 

  1. MAGAZYNIER/POMOC ADMINISTRACYJNA – 1 ETAT

 

Bezpośrednio podlega Dyrektorowi Zakładu.

W zakresie drogownictwa podlega Kierownikowi Robót i pod jego nadzorem prowadzi obowiązującą dokumentację.

  1. Prowadzi magazyn. Ponosi materialną odpowiedzialność za stan zapasów magazynowych. Prowadzi ewidencję zapasów zgodnie z instrukcją magazynową,
  2. Wystawia karty drogowe dla samochodów służbowych i rozlicza paliwo zużyte przez samochody.
  3. Prowadzi ewidencję odzieży i środków ochrony indywidualnej dla pracowników.
  4. Pomaga w pracach biurowych w szczególności w obszarze drogownictwa, gdzie podlega bezpośrednio Kierownikowi Robót.
  5. Prowadzi ewidencję, dokumentację i sprawozdawczość w zakresie samochodów i maszyn będących własnością GZUK.

 

 

 

  1. ODCZYTYWACZ WODOMIERZY                                                 - 2 ETATY
  2. SPRZĄTACZKA                                                                            - 5/8 ETATU
  3. KONSERWATOR HYDROFORNI I OCZYSZCZALNI                
  4. KIEROWCA                                                                                   
  5. OPERATOR SPYCHOKOPARKI                                                  
  6. ELEKTRYK                                                                                    
  7. MURARZ – TYNKARZ
  8. SPAWACZ                                                                                        - 24 ETATY
  9. MONTER INSTALACJI SANITARNEJ                                        
  10. STOLARZ
  11. ROBOTNIK BUDOWLANY
  12. HYDRAULIK
  13. INNE

 

Łącznie w administracji Gminnego Zakładu Usług Komunalnych zatrudnionych będzie 13 osób na pełnych etatach oraz jedna osoba na ½ etatu; na stanowiskach pracowników fizycznych 26 osób na pełnych etatach, jedna osoba na 5/8 etatu, co przedstawia schemat organizacyjny GZUK w załączeniu.


 


Data publikacji: 13.02.2018 (08:19)Data aktualizacji: 06.09.2024 (12:57)
Osoba publikująca: Anetta WołosiukOsoba modyfikująca: WebDeveloper MiroArt
Autor: WebDeveloper MiroArtliczba wejść: 4
06 lis 2024 (14:54)Monika Kolano»Struktura organizacyjna
06 lis 2024 (14:29)Monika Kolano»Struktura organizacyjna
06 wrz 2024 (12:57)Monika Kolano»Struktura organizacyjna
03 kwi 2023 (11:23)Przemysław Jelonek»Struktura organizacyjna
03 kwi 2023 (11:23)Przemysław Jelonek»Struktura organizacyjna
04 paź 2021 (10:45)Anetta Wołosiuk»Struktura organizacyjna
04 paź 2021 (10:44)Anetta Wołosiuk»Struktura organizacyjna
13 lut 2018 (08:19)Anetta Wołosiuk»Struktura organizacyjna

Przejdź do góry strony